به گزارش همشهری آنلاین، پیروز حناچی درون دیدار با کلودیو پروویداس(Claudio Providas)نماینده برنامه توسعه دایره ملل تو ایران با تبیین بخشی از چالش ها و مشکلات کلانشهر تهران، بوسیله محاکمه ها و برنامه های مدیریت شهری برای مقابله با این چالش ها و ایجاد شرایط زیست بهتر بخاطر شهروندان تهرانی اشاره کرد و افزود: تهران مانند بسیاری دیگر از کلانشهرهای گیتی از مشکل ترافیک و به تبع آن آلودگی هوا رنج می برد.   

وی ادامه قسط: در تهران حدود چهار و نیم میلیون خودرو داریم و ۴۰ درصد ریشه آلودگی تهران مربوط به خودروهای شخصی است که اغلب هم به رخساره تک سرنشین داخل سطح بخانه برگشتن تردد می کنند و ۱۰ درصد از آلودگی ها همچنین مربوط به موتورسیکلت هاست که علاوه به خشکی امدن آلودگی هوا، ناامنی و آلودگی صوتی غم ساختن می کنند.

به گفته شهردار تهران، در مجموع نزدیک به ۸۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به بنزین های فسیلی است که توسط خودرو خواه سایر منابع آلوده کننده ساکن و متحرک تولید می شود.  

وی اضافه کرد: ما تو این دوره کنار توسعه زیرساخت های ناوگان حمل و نقل عمومی و گسترش سیستم های حمل و نقل پاک و در دسترس شبیه دوچرخه تاکید داریم و داخل این راستا، طرح برقی کردن موتورسیکلت ها و خودروهای عمومی را داخل اجازه کار خود داریم.

حناچی ادامه داد: همچنین، تو پی اصلاح قوانین و مدیریت ترافیک به ویژه تو محدوده مرکزی شهر هستیم و طرح کاهش آلودگی (LEZ) را در این محدوده اجرا می کنیم که نتایج آن امیدبخش بوده است.
شهردار تهران تصریح کرد: برغم تحریم ها و موانع موجود در مسیر دستیابی به امکانات و تسهیلات جهانی، از حجم های داخلی از جمله توانمندی های مراکز علمی و تحقیقاتی و شرکت های معرفت بنیان داخلی استفاده می کنیم و تلاش داریم که در چارچوب صرفه جویی مقاومتی، با حمایت از این نحو مراکز و شرکت ها، بتوانیم پهلو مشکلات فائق شویم و اتفاقا موفقیت های نیکوکاری داخل این رابطه به مشت آورده ایم.

وی توضیح عدالت: واقعیت این است که جوانان خلاق و کارآفرین ما توانسته اند تقریبا برای همه خدمات، سیستم ها و تصرف و کارهای جدید و اینترنتی خرد بنیان، جایگزین های مشابه داخلی تولید کنند. روزانه ۶۵۰۰ تن خاشاک درون تهران تولید می شود

حناچی با بیان اینکه چالش رادیکال دیگر شهر تهران، حجم انبوه پسماند های تولیدی توسط خانوارها و دیگر تولید کنندگان است، گفت: روزانه تقریبا معادل ۶ هزاره و ۵۰۰ کالبد زباله در تهران تولید، جمع آوری و به بیرون از قصبه محموله می شود.

 وی امتداد داد: متاسفانه بسیار از ۵۰ سال است که مقدر شدن اعظم این خاکروبه ها دفن می شود که قاعده ناکارآمد و مخربی است؛ تنها جزء کمی از زباله های تولیدی داخل تهران، بازیافت و خواه به انرژی دگرگونی می شود که تلاش می کنیم اولا از عادت آموزش ها و ارتقای فرهنگی و اصلاح قوانین و مقررات، حجم پسماند های تولیدی را کاهش داده و در جنین بعد، با استعمال از ضابطه های نوین کارآمد، معیار بازیافت زباله را اضافه دهیم.  
بوسیله گفته شهردار تهران، حجم نخاله ها و پسماندهای ساختمانی یومیه در تهران نزدیک به ۴۵ هزار کالبد است که به بیرون از شهر محموله می شود و اندکی از آن ها نیز بازیافت و مجدد به دوچرخه تولید و مصرف هوشیار می شود. برگزاری جایزه خشت زرین تهران، ستودنی است

کلودیو پروویداس، پاسبان برنامه توسعه موسسه ملل در تهران نیز داخل این دیدار با رمز به حضرت خویشتن در مراسم روز جهانی شهرها و چهارمین دوروبر اهدای جایزه جهانی خال خشتی طلایی تهران، این رویداد را درون سطح جهانی کم نظیر ارزیابی کرد و گفت: برگزاری چنین دستور کار ای برتر تقدیر و ستودنی است و من از مدیریت شهری تهران درون این رابطه شکر می کنم.
وی امتداد عدل: تنها ۶ ماه است که عهده دار شدن خویشتن را در تهران آغاز کرده ام، تو این مدت تهران را کلان شهری زیبا، امن، تمیز و سبز دیده ام که از بسیاری از کلان شهرهای دیگر دنیا که غلام دیده و امتحان زیست درون آن ها را داشته ام، وضعیت بهتری دارد. خوشبختانه در تهران مشکلات شدیدی مثل فقر، بی خانمانی، حاشیه نشینی، ناامنی و خطا و ترور گسترده وجود ندارد.
نماینده دستور کار توسعه سازمان ملل درون تهران تاکید کرد: تو گوهر حال وضعیت ترافیک به خاص نرخ بالای استفاده از خودروهای شخصی آن هم به شکل تک سرنشین، اختلال موکد داخل زندگی روزمره شهروندان و ساکنان این شهر ساختن کرده است.  

وی ادامه داد: من به استعمال از دوچرخه برای تردد روزانه عادت دارم و یک شهروند حرکت دورانی سوار تلقی می منحوس به همین انگیزه وقتی به تهران آمدم، چندین دستگاه حرکت دورانی برای خود و اعضای خانواده ام آوردم که بدبختانه درون همگی جا امکان استعمال از آن ها حیات ندارد.

پروویداس تاکید کرد: باید در تهران دست خط های ویژه دوچرخه اتومبیل طراحی و گسترش رک بطی ء.  

وی خطاب به شهردار تهران تصریح کرد: پویشی که شما با عنوان سه شنبه های بدون خودرو شروع کرده اید بسیار خوب و باارزش است و لازم است حمایت و همراهی شود.  
پروویداس تاکید کرد: نکته دیگری که غلام به نشانی یک شهروند خارجی مشاهده می کنم، لیس سخت گیری پلیس داخل اجرا و اعمال قوانین و مقررات تربیت و رانندگی است. وی با بیان اینکه نفقه های سرکشی از قوانین و مقررات در تهران پایین است، گفت: باید قوانین و مقررات متناسب با تغییر و تحولات شهری، سازش شود و قوانین و جرایم بازدارنده داخل زمینه آلودگی هوا، رها کردن خواه ریختن زباله تو اماکن و معابر شهری و عجیب اخذ مقررات ترافیکی توسط رانندگان و صاحبان خودروها، با شدت بیشتری اعمال شوند.
وی افزایش کرد: تجارب جهانی در کلان شهرهای مبصر نشان می دهد اجرای بی کم و کاست و صحیح قوانین و مقررات می تواند بیش کمک کننده باشد. کارگروه مشترک باهم اتحاد کردن شهرداری تهران و UNDP

تو پایان این دیدار به پیشنهاد شهردار تهران و تایید نماینده پروگرام توسعه سازمان ملل در تهران، مقرر شد مطلع مجموعه ای از بازدیدهای میدانی از پروژه ها و اقدامات شهرداری تهران برای نماینده UNDP با محوریت مرکز ارتباطات و بین الملل شهرداری تهران تنظیم شود و کارگروهی متشکل از نمایندگان طرفین برای پیگیری مذاکرات فنی و ادا ارزیابی های موردنیاز و فرود امدن به یک چارچوب مفت باهم اتحاد کردن تشکیل شود.

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها