اندرو هاردی روی اسکوتر برقی خویشتن از خیابانی در مرکز بخانه برگشتن لس آنجلس گذر می کرد که خودرویی با سرعت ۸۰ کیلومتربرساعت به او اصابت و حدود ۴ متر داخل هوا پرت کرد؛ هاردی سرش به پیاده رو برخورد کرد و بیهوش شد. شکستن دو استخوان درون هر کدام از پاها و استخوان ران به همراه کشکک زانو، آسیب دیدگی یکی از ریه ها، شکستن سه مهره گردن به اضافه آسیب دیدگی موکد سر بالغ ۲۶ ساله، از یکسره عواقب این تصادف سهمناک بودند.

هاردی که کلاه پناه نپوشیده بود، گفت:برادرم فرض کرد من اسودگی ام.

پزشکان بوسیله هاردی گفتند که او احتمالاً تا آخر عمر شل شده است. پنج ماه بعد، او آموخت که دوباره سیاق برود. اما اندرو هاردی می گوید دیگر هرگز سوار اسکوتر نخواهد شد. هاردی گفت:اسکوتر نباید در دسترس انسان باشد. استفاده از این چیزها مانند آرزوی مرگ است.

از آنجا که اسکوترهای الکتریکی در بیش از ۱۰۰ شهر سراسر جهان تک مصرف استراحت می گیرند، بسیاری از افرادی که روی آن ها سوار می شوند در بخش اورژانس درمانگاه ها با صدمات قطعی روبه رو می شوند و درون این حالت بوسیله سر می برند. برخی دیگر همچنین در همان لحظات اولیه کشته شده اند. اگرچه آمار جامعی از مرگ ومیر ناشی از تصادم اسکوتر در دسترس نیست، اما حساب سرانگشتی خبرگزاری آسوشیتدپرس از گزارش های رسانه ها نشان می دهد که از ابتدای سال ۲۰۱۸، حداقل ۱۱ مورد اجل ومیر اسکوترسواران در ایالات متحده به ثبت فصیح است. ۹ نفر از این افرد سوار به خشکی امدن اسکوترهای کرایه ای و دو نفر دیگر سوار پهلو اسکوتر شخصی خود بودند.



با نزدیک شدن به تابستان، این آمارها بدون شک رشد خواهند کرد؛ زیرا افراد بیشتری سوار کنار اسکوتر به خیابان ها می مسئله. با وجود خطرات بالقوه، تقاضا برای اسکوترهای دوچرخ که توسط باهم اتحاد کردن های محبوب لایم (Lime) و بِرد (Bird) نمایش می شوند، همچنان افزایش می یابد. به گفته انجمن ملی حمل ونقل شهری، عزب داخل ایالات متحده طی سال ۲۰۱۸، حدود ۳۸/۵ میلیون سیر با اسکوتر اجاره ای انجام گرفت.

کاربران این وسیله احساس پرواز آزاد با اسکوتر را که به صورت محور به کمیت اسکیت برد هستند، تمجید می کنند و می توانند با آن ها بوسیله سرعت حدود ۲۵ کیلومتربرساعت برسند. اسکوترها همچنین مفت و راحت هستند و هزینه ای حدود ۱ دلار بخاطر باز کردن قفل آن ها با پروگرام کاربردی روی گوشی هوشمند و حدود ۱۵ تشریفات در هر دقیقه برای اتومبیل پیاده شدن جا می گذارند. در بسیاری از شهرها پس از اینکه اسکوترسوار به مقصد خود می رسد، می تواند آن ها را در هر نقطه ای پارک بطی ء.

ولی عابرین پیاده و رانندگان خودرو درون نیکوترین حالت اسکوتر را عامل مزاحمت و در بدترین حالت سربزرگی تلقی می کنند.  درون نسب حال، شهرها به ماندگی می توانند با اسکوترها سازگاری پیدا کنند. در بسیاری از موارد شرکت های کرایه اسکوتر، عاری هشدار آن ها را شب ها عاری هیچگاه اسلوب هشداری تو پیاده روها راحتی می دهند.



مقررات از هر محل بوسیله محلی دیگر متفاوت است. در نیویورک و کالیفرنیا، قرار دادن اسکوترهای الکتریکی در جاده و پیاده رو های عمومی غیرقانونی هستند، هرچند که سواران به طور معمول ضابطه را رعایت نمی کنند. هفته گذشته و دقیقاً یک روز پس از آن که اسکوتر در شهر هلسینگ بورگ سوئد ارائه شد، یکی از اسکوترسواران با خودرو سانحه کرد. به ظهر مرگ اسکوترسوار، فوری درخواست فوری برای ممنوعیت مصرف از آن ها درون هلسینگ بورگ نمایش شد. در قصبه نشویل ایالت تنسی آمریکا، به متعاقب کشته شدن یکی از اسکوترسواران، شهردار آژیر انصاف که اپراتورهای ارائه اسکوتر، ۳۰ روز بخاطر قانونی کردن اقدامات خویشتن یا روبه رو شدن با پیشنهاد ممنوعیت استفاده فرصت دارند.

آن هایدالگو، شهردار پاریس درون پاسخ به مشاهده هزاران اسکوترسوار در خیابان های پایتخت فرانسه، روز پنج شنبه هفته گذشته مقررات جدیدی برای محدود کردن اپراتورهای اسکوتر و محدودیت سرعت ۸ کیلومتربرساعت در مناطق دارای ترافیک سنگین وضع کرد. شهرداری پاریس همچنین جریمه ۱۳۵ یورو (۱۵۰ دلار) برای هر کسی که در پیاده روها اسکوترسواری کند، راحتی انصاف.

ایزابل آلبرتین، پیانیست اپرای مشهور گارنیه داخل پاریس، به عقب سرگذشت چند ماه پیش با اسکوتر، دو شکستگی تو مشت راستش ایجاد شد. آلبرتین مقامات شهری را مادون پیگرد قانونی راحتی رحم و کارمند برای ردیابی ممنوعیت استعمال از اسکوتر در بطرف خانه ایجاد کرد. او به رومه لوپاریسین گفت:پیاده روهای پاریس، یک تیمارستان طولانی است. ما عابرین پیاده کاملاً ناامن هستیم.

دستیابی به اطلاعات مربوط به صدمات یا تلفات ناشی از اسکوتر باتوجه به اینکه صنعت بسیار جدیدی به شمار می رود، دشوار است. داخل آستین دهکده تگزاس، مقامات بهداشت اشتراکی که با مراکز کنترل مصیبت شریک شدن می کنند، ۱۹۲ مورد تلفات مربوط به اسکوتر خلال سه ماه در سال ۲۰۱۸ گزارش کردند. تقریبا نیمی از آسیب ها مربوط به ضابطه افراد بود؛ از عموم می توان به ۱۵ درصد آسیب های مغزی مشابه کبود شدگی و خونریزی رمز کرد. اندک از ۱ درصد اسکوترسواران آسیب دیده، تاج ایمنی داشتند.



دکتر تاراک تریودی، پزشک اتاق اورژانس لس آنجلس می گوید:بِرد بوسیله نشانی یکی از بزرگ ترین شرکت های دربست اسکوتر، در سپتامبر ۲۰۱۷ اسکوترهای خود را راهی خیابان های سانتا مونیکا کالیفرنیا کرد؛ در عرض چند ماه تعداد زیادی از اسکوترسواران راهی حجره اورژانس شدند. من پندار نمی کنم جاده های ما برای ورود اسکوتر آماده باشد.

سال بعد، تریودی و همکارانش ۲۴۹ آسیب ناشی از تصادف اسکوتر را گزارش کردند که بیش از ۴۰ درصد آن را آسیب های سر تشکیل می داد. تنها ۴ درصد از اسکوترسواران آسیب دیده تاج ایمنی داشتند.

بِرد و لایم هر دو بوسیله اسکوترسواران توصیه می کنند که از کلاه ایمنی استفاده کنند و ده ها هزاره کلاه حمایت نیز به رخساره مجانی تحویل سواران دادند. اما سال گذشته بِرد با پیشنهاد دهات کالیفرنیا بخاطر جبری کردن کاربرد از کلاه امنیت توسط اسکوترسواران مخالفت کرد. بِرد توقع می کرد که اسکوترسواران باید از قوانین مشابهی با رانندگان موتورسیکلت الکتریکی تابعیت کنند؛ زیرا آن ها نیازی به مصرف از کلاه ایمنی مخصوص ندارند. 

بِرد توقع می کند که اامات کلاه ایمنی برای اسکوترسواران ناخوشایند است و می تواند بوسیله کاهش تعداد اسکوتر در جاده ها منجر شود. بِرد تقریبا به طور خلاف روند معمول استدلال می نرم که به جای تعداد کمتر، بهتر است اسکوترسواران بیشتری در جاده حضور داشته باشند، زیرا تعداد بیشتر رانندگان را مجبور بوسیله توجه به آن ها می کند.



پل استیلی وایت، مدیر پناه و ت ایمنی بِرد در این مبنا گفت:امنیت با افزودن تعداد افراد (حاضر تو خیابان) مرتبط است؛ هنگامی که رانندگان بدانند مردم بیشتری تو خیابان هستند، بنابراین آن ها بیشتر توجه و مراقبت می کنند.

اضطرار مردم بخاطر نهفتن تاج ایمنی، خویشتن یک چالش است. اسکوترسواران نمی خواهند در معرض شپش ها یا میکروب هایی قرار بگیرند که می توانند تو کلاه های امنیت مشترک حیات داشته باشند و بسیاری از آن ها بی جوانمردی تصمیم هایی می گیرند. به همین علت هنگام سواری با اسکوتر کلاه کنف نمی پوشند.  شرکت های کرایه اسکوتر بوسیله نعوظ طاسی سوار شدن روی این ابزار نقلیه را بوسیله کسانی که ۱۸ سال یا بالاتر دارند، محدود می کنند. اما فدایی کودکان خواه والدین آن ها اسلوب های دیگری را امتحان کرده اند. پسری پنج ساله در اوکلاهما که ش روی اسکوتر سواری می کرد، پس از حادثه با خودرو و جان سپرد. 



بِرد و لایم در حال تلاش برای ایمن خلق اسکوتر هستند. پس از مشاهده موارد مرگ ومیر مرتبط با اسکوتر، بِرد ارائه خدمات خویشتن پس از شقه شب را متوقف کرد. لایم نیز تو برخی شهرها اجاره اسکوتر را درون شب متوقف کرد، ولی حزن اکنون اسکوتر در بیشتر مناطق هنگام شب داخل دسترس هستند.مقاله های مرتبط:اسکوتر برقی بی ام و رونمایی شدآلمان تردد اسکوتر برقی در جاده های اشتراکی را قانونی می کند

لایم همچنین طراحی اسکوتر خویشتن را به روزرسانی کرده است و آن ها را با پایه چرخ بزرگ تر و تعلیق و ترمز بهتر نمایش می دهد. بِرد نیز ترمزهای بادوام تر و ابدار افزار تحکیم شده برای جلوگیری از نواقص احتمالی نمایش کرده است.

هر دو شرکت، مسئولان شهرها را بخاطر ساخت خطوط حرکت دورانی و زیرساخت های بهتر تحت فشار راحتی داده اند، برای اینکه سواران آن ها در جاده ها و ترافیک طبق شرایطی که بخاطر خودرو و کامیون طراحی شده اند، تردد می کنند.

لایم در این مبنا گفت:واقعیت این است که خودروها سالانه بیش از هر نوع وسیله حمل و نقل دیگری، انسان ها را به قتل می رسانند. ما باید این موضوع را با مسئولان شهرها تو میان بگذاریم، افراد را از وسایل نقلیه خویشتن بیرون بکشیم و شهرهایی خلق کنیم که ابتدا مردم را بوسیله کاربرد از زیرساخت های هوشمند برای حراست از سواران، مجبور می کنند. بیشتر بخوانید:خرید محصولات تفریحی: هلی شات، کوادکوپتر و اسکوتر برقیگزارش نگران کننده کانسیومر ریپورتس از زنهار اتوپایلوت تسلاولوو برای افزایش ایمنی، به پروژه گروه عملیاتی داده اروپا می پیونددهر آنچه باید درباره سیستم معاون هوشمند سرعت خودرو بدانیددولت هند به قفا تکثیر فروش موتورسیکلت و اسکوترهای برقی است

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها